Berufs-
erfahrene

BÜLOW & QVARTZ gründet auf den unnachgiebigen Anspruch, die Unternehmensberatung von innen heraus zu verändern und innerhalb der Branche ein Original zu sein, das in der Lage ist, die Agenda des Top-Managements zu beeinflussen. Wir arbeiten heute bereits für viele der größten und spannendsten Unternehmen unserer Region und sind mit deren globalen unternehmenskritischen Themen befasst. Wir haben uns auf die Fahnen geschrieben, die Next Practice für unsere Kunden und für uns selbst zu definieren. Das tun wir, indem wir die Fähigkeit, komplexe Probleme anzupacken und zu lösen mit der Kompetenz kombinieren, die Unternehmen unserer Kunden für unsere Ideen zu gewinnen und zu mobilisieren, um dauerhafte Wirkung zu erzielen.

Wen wir suchen

Einer der Grundsteine unserer Arbeitsweise ist ein Engagement Model, das langfristige Projekte sowie den engagierten Einsatz erfahrener Berater vorsieht. Wir glauben an kollaborative Ansätze. Wir glauben an den Fokus auf Menschen.

Wir glauben an Daten-getriebene Analysen und maßgeschneiderte Lösungen. Und wir glauben daran, den Status Quo respektvoll in Frage zu stellen.

Wenn Sie ein berufserfahrener Bewerber sind und sich Ihre mit unseren Überzeugungen decken, dann kontaktieren Sie uns gerne oder schicken Sie uns einfach Ihre Bewerbung. Wir legen Wert auf herausragende Leistungen in Ihren bisherigen akademischen und beruflichen Stationen. Außerdem setzen wir generell einen fundierten Beratungshintergrund voraus.

Kandidaten für die Partnerschaft

Um unser Unternehmen zu entwickeln und weiter zu wachsen, suchen wir Kandidaten für die Partnerschaft. Das Bewerbungsverfahren dafür ist immer individuell auf die betreffenden Kandidaten zugeschnitten. Bitte kontaktieren Sie Stefan Bülow in Hamburg, unter Stefan.Buelow@qvartz.com.

Erfahrene Berater

Wir suchen erfahrene Bewerber, die unsere Projekte steuern und Kundenbeziehungen entwickeln können. Abhängig von Ihrem Erfahrungshintergrund können Sie sich für die Positionen Senior Consultant, Manager oder Engagement Partner bewerben. Hier erfahren Sie mehr über die verschiedenen Positionen. Das Bewerbungsverfahren wird auf Ihren spezifischen Hintergrund abgestimmt. Wenn Sie dazu Fragen haben, kontaktieren Sie bitte Dorte Bregnhøj in Kopenhagen, unter Dorte.Bregnhoj@qvartz.com, oder Frauke Wildvang in Hamburg, unter Frauke.Wildvang@qvartz.com.

BEWERBEN SIE SICH UNTER BEWERBUNG@QVARTZ.COM 

Zur Beachtung für berufserfahrene Bewerber

Kann ich auch ohne Führungsrolle Ergebnisse erzielen?

Als Berater bei BÜLOW & QVARTZ, werden Sie Teil unserer Civilisation, die durch den Verzicht auf Hierarchien geprägt ist. Sie müssen daher in der Lage sein, zu führen und sich führen zu lassen, manchmal auch durch Kollegen, die weniger Erfahrung haben als Sie.

Was erwartet mich, wenn ich mit Berufserfahrung aber ohne Beratungserfahrung bei BÜLOW & QVARTZ anfange?

Beratung unterscheidet sich deutlich von den meisten Managementpositionen, und Sie werden sich anfangs ein neues Handwerkszeug samt Methoden und neuer Kompetenzen aneignen müssen. Neue Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, die aus ihrer bisherigen Berufserfahrung keine Beratungskompetenzen mitbringen, steigen bei uns häufig auf Senior Consultant-Level ein und entwickeln ihre Karriere von dieser Position aus. So können wir optimale Lernbedingungen gewährleisten. Außerdem gibt es bei BÜLOW & QVARTZ verschiedene Initiativen, mit denen wir berufserfahrene Neueinsteiger bestmöglich unterstützen.

Neu an Bord

Johan Reiersen – wants more than an incentive-based sales role

Expertise: financial services

Previous experience: +15 years of consulting experience from McKinsey & Company.

Read more

One of Johan Reiersen’s main reasons for joining QVARTZ was to spend more time with his clients. “What I like about QVARTZ’ engagement model is that I am still heavily involved in the problem-solving and roll-out of the projects – I’m not just consigned to an incentive-based sales role”, he explains. For Johan, collaboration is paramount, both between project team members and between the project team and the client. “Strategic and operational challenges can’t be solved just with analytics. They also require the ability to engage and mobilise the organisation in a way that leverages its competencies and creates ownership”, he says.

Jerker Rosander – seeing the person in the client, not the client in the person

Expertise: transportation, energy, transformation programmes

Previous experience: 15 years of consulting experience from McKinsey & Co.

Read more

As opposed to global consulting firms whose Nordic clients aren’t necessarily first priority, we are a Nordic original – or in other words, our core clients are also our Nordic clients. According to Jerker Rosander, our commitment to the needs of the client above all else and the understanding of the client’s culture and context is what gives us an edge: “Our engagement model allows for longer-lasting projects and deeper involvement which is necessary for making a real impact”, he says.

“QVARTZ has experienced double digit growth since its conception. We know what it takes to grow – it isn’t easy, but it’s also what many companies need assistance with. We are in a unique position to help them because we’ve been there ourselves”, Jerker adds. “Growth makes QVARTZ a more exciting place to work, which is important for our own employees and for attracting the best talent”.
Jerker’s commitment to understanding the client and making an impact is remarkable. He has a genuine interest in helping his clients, and this means always putting their interests above his own. He is well known for his collaborative approach and for always bringing the right colleagues onto a project in order to provide expertise fine-tuned to the client’s specific problem.

Jesper Kjerside – rejected the one-fits-all consulting model

Expertise: corporate strategy and strategy execution, financial services.

Previous experience: 10 years of consulting experience from McKinsey & Company and BCG; started his career as a lawyer at Kromann Reumert and also had a short stint in investment banking.

Read more

“I became a consultant because I wanted to do a little bit of everything and I still see the value of a diverse experience base to draw from – it makes you more creative. However, that being said, I have developed deeper expertise in – and focused more on – certain fields over the years”.

For Jesper Kjerside, flexibility is key when engaging with clients. “The traditional, one-fits-all consulting model is not for me. Many consulting firms have a shelf with ‘products’ that the client can choose from. QVARTZ’ model is unique because we (have to) adapt to our clients and the context, we don’t expect our clients to adapt to us. We strive to really understand their problems and create custom-tailored solutions and set a team specifically for their needs”, he says.

Anne Hartvig Brodersen – Took a roundtrip to Shanghai

Expertise: Corporate strategy, commercial excellence and sourcing.

Previous experience: Three years of consulting experience from QVARTZ and two years spent with Maersk Procurement in Shanghai as Head of Project Management.

Read more

Steep learning curve, great variation in tasks and super nice people were the key arguments for Anne when she decided to return to QVARTZ after two years in Shanghai with Maersk. “I really appreciate the focus on people development and feedback in QVARTZ. There is a genuine interest in the individual, which in combination with intriguing clients and tasks allows for an extremely steep learning curve. In addition, I missed the people and the energy that characterises QVARTZ. People who inspire me and motivate me by sharing an aspiration to do things differently and push the boundaries. People whom I like to refer to as my ‘friends’ more than my ‘colleagues’. QVARTZ is so much more than a workplace – and with a cohesion and enthusiasm second to none.”

Meet Leila – keeps coming back, fortunately

Expertise: Corporate and business unit strategy and commercial excellence within a broad range of industries.

Previous experience: Two years in investment banking, one year in Telenor, +12 years in management consulting in BCG, own consulting company and QVARTZ.

Read more

Leila started her career in investment banking, but chose to join QVARTZ after comparing experiences with her peers from university. She was attracted to management consulting due to the variation in challenges, the high degree of structured training and feedback, and what she describes as a genuine interest in developing people. After a one-year stop at BCG, Leila came back to QVARTZ, but when she gave birth to her second pair of twins, she took a break from consulting to join Telenor as head of Business Development in the Consumer Division. Fortunately, Leila joined QVARTZ for the third time recently. When asked what keeps her coming back, she replies; “In addition to the steep learning curve and high degree of professionalism, it is all the little things that can be summed up to a culture characterised by autonomy and a high level of trust in people that makes you feel like a person and not just a piece in a big puzzle”.

Johan Lemchen – believes in Nordic values

Expertise: specialises in banking, finance and insurance and has extensive experience in strategy, organisation, outsourcing and transformation.

Previous experience: +20 years of consulting experience from Occam Associates, A. T. Kearney, Andersen Consulting

Read more

What brought Johan Lemchen to QVARTZ was our commitment to building a top-tier consulting company based on the Nordic values, which for Johan include respect, humbleness and flexibility. “The QVARTZ consulting model resonates with my deep-held beliefs about how you should approach clients and problem-solving”, he says. We live in an increasingly global and transparent world which, according to Johan, makes the ability to execute a strategy at least as important as the strategy itself. “I believe that not only defining strategy but supporting companies in the roll-out will play an increasingly important role. This is what the QVARTZ model is all about, and it is a very competitive aspect”, he adds.

The Big Blue

Obwohl wir fest in den klassischen Werten erstrangiger Beratungsfirmen verankert sind, wurde unser Unternehmen mit der Zielsetzung gegründet, Unternehmensberatung von innen heraus zu verändern. Wir sehen uns nicht einfach als Company. Wir sind eine Gemeinschaft. Eine Community, die viele bewegt. Big Blue ist unser Verständnis unserer Werte und Ziele. Eine Momentaufnahme dessen, was wir sein wollen und wonach wir streben.